fredag den 1. april 2016

På Postensvej i Brejning hvor jeg er ansat, er udeliv og natur en stor del af det udviklingsarbejde der forgår sammen med borgerne.
Nu er det så småt ved at være forår, og dette er samtidig en tid hvor vi alle opholder os mere ude. Dette er også kendetegnede for Postensvej.
Hver uge er der udeliv på programmet for alle borgere tilknyttet dagcenteret Bakkevænget, som er en del af Postensvej.
Der er mange forskellige aktiviteter.
Overordnet kan nævnes, ophold ved Brejning Havn, med aktiviteter på stranden. Der sejles i kanoer, bygges med sand, leges med vand.
På de store grønne områder tilknyttet Postensvej, er der endvidere bål, svævebaner, sansestier, Tilberedning af æblemost, mmm.
Det er en lærerig periode, hvor borgerne bliver udfordret og får mange gode oplevelser, der er med til at skabe et trygt læringsmijlø der er forudsætning for udvikling.
På Postensvej 4a, hvor jeg er ansat, er vi i 2015 på begyndt en sansehave.
Denne sansehave er spiselig have, da vi har en borger der på grund af sin lave udviklingsalder, putter alt i munden.
Der er forberedt små højbede med forskellige planter, blomster og bær der allesammen kan spises.
Her opholder vi os meget. Dette til umiddelbar stor glæde for borgerne.
På Postensvej er vi alle gklade for forår og sommer. Der er på alle måder højere til loftet, hvilket giver flere muligheder for at opleve, sanse, og dermed udvikle sig.
Glædelig forår til alle.

2 kommentarer:

  1. Hej Eva.
    Jeg synes det er så spændene og frisk initiativ med dit bi-projekt :-) Kender en smule til bier via et par bekendte som er bi-entusiaster også.

    Mht. sansehaven på din arbejdsplads, kan jeg godt lade mig inspirere af. Jeg har reflekteret en masse om hvad jeg kan inddrage hos de beboere jeg arbejder med i genoptræningsafdelingen i øjeblikket. Og en sansehave e.lign. er nok en af de muligheder beboersammensætningen pt. kunne få glæde af.

    SvarSlet