fredag den 1. april 2016

Hej igen..
Tænker jeg har lyst til at forberede jer på, at min familie og jeg tager til Tanzania i en måned i dette modul.
Dette primært for at besøge min næstældste datter der er volontør på et børnehjem,  Peters House i Sumbawanga, som er en "udkantsby" i Tanzania.
Vi skal tage del i arbejdet med børnene og være en del af deres hverdag.
Endvidere skal vi besøge og bo på sted i Iringa der hedder Neema Craft.
Dette sted er for fysisk og psykisk handicappede mennesker, der her driver et lille hotel, en cafe og har tilknyttet forskellige worksshops. Disse worksshops er små værksteder hvor brugerne producerer ting til en brugskunstbutik.
Det overordnende udgangspunkt for dette projekt er, at det i udviklingslande som Tanzania er uderst vanskeligt at være handicappet. Dette helt grundlæggende på grund af manglende resourcer, og den deraf grundlæggende holdning, at disse mennesker kun er en belastning, da de intet bidrager med, men kun skal have mad....
På Neema Craft, ønsker de at udvikle disse borgere til at kunne bidrage til fællesskabet, kunne klare sig selv, og dermed ikke være til belastning, men til gavn.
I de forskellige worksshops benyttes udelukkende naturmaterialer. Dette ønsker jeg at lære af og videregive til jer på denne blog.
Håber dette også vil være til gavn og glæde for jer.
Jeg er forventningfuld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar